Harmoney Retail ERP
Stöd för hela köpresan. Från inköp till leverans.
Harmoney Retail ERP är den kompletta lösningen för dig som bedriver handel via fysisk butik, e-handel, klubb eller abonnemang – eller via alla kanaler samtidigt. Det är ett standardiserat system med en öppen struktur som du kan växa i, utvecklas med och anpassa helt efter dina egna behov. Systemet är flexibelt och byggs med en kombination av standardmoduler och moduler speciellt utvecklade för din verksamhet.
Ett Retail ERP. Som du vill ha det.
Systemstöd och erfarenhet. Samtidigt.
Harmoney är så mycket mer än ett heltäckande ERP-system för retail. Tillsammans med systemstöd för framgångsrik handel oavsett kanal, får du också tillgång till all vår samlade erfarenhet och kunskap. Det är tack vare den vi kan bygga marknadsledande lösningar, och det är tack vara den vi kan hjälpa dig att bli framgångsrik.
Hela kedjan från inköp till leverans
Harmoney innehåller avancerade funktioner för e-handel, inköp, logistik, kundtjänst, butiker, marknad och ekonomisk uppföljning. Allt som du kan tänka dig, och stöd för alla dina processer. Många av processerna kan också automatiseras så att du kan ägna dig åt det som är roligt, dina kunder och din verksamhet
Retail ERP med inköpsprocesser som skapar kontroll
Harmoneys stöd för inköp är ett viktigt hjälpmedel för att administrera processer, hålla koll på inkommande lagerflöden och ge möjlighet till korrekta leveransbesked – till både kunder och personal. Alltid uppdaterat, alltid tillgängligt – för maximal kontroll.
Integrationer, för det andra du behöver
Tillsammans med våra partners bygger vi ett erbjudande som motsvarar alla dina behov. Harmoney Retail ERP har ett stort antal kraftfulla integrationer mot branschledande tjänster inom exempelvis transport och logistik, betalmetoder och CRM-lösningar. Vi arbetar hela tiden med att hitta de bästa och viktigaste lösningarna för att du som kund ska kunna utveckla din affär.
Kundtjänst i ordets rätta bemärkelse
Relationen med dina kunder är det värdefullaste du har, därför har vi byggt verktyg som hjälper dig maximera kundvärdet. Med Harmoneys lösningar för CRM och kundtjänst sätter du kunden i centrum och ger din kundtjänst de allra bästa förutsättningarna för att ge god service, med möjlighet att skapa order, få uppdaterad kundinformation och skicka kundmeddelanden (bland mycket annat).
Retail ERP med logistiklösningar för bättre kundupplevelser
Harmoney är det kompletta affärssystemet för dig som bedriver handel online, i butik, i kundklubb eller via abonnemang. Med kraftfullt stöd för logistik genom hela kedjan kan du erbjuda dina kunder en upplevelse i världsklass. Från beställning till leverans. Tillsammans med våra partners stöder vi leveranser till hela världen (i stort sett).
Retail ERP med stöd för handel i butik
Harmoney Retail ERP Butiksmodul är en heltäckande och användarvänlig kassalösning, självklart certifierad enligt svenska, norska och tyska lagen om kassaregister. Den används i butiker i Sverige, Norge, Tyskland, Danmark, Finland, England, Frankrike och USA. Butikskassan är tätt integrerad med affärssystemet och all försäljning uppdateras i realtid i de centrala registren. Det gör exempelvis att du enkelt kan se vilka butiker som har en viss artikel i lager. Dagens försäljning kan löpande presenteras centralt och butikspersonalen kan få direktsupport kring köp.
E-handel, online och i butik? Självklart!
Med ett väldefinierat integrationsgränssnitt som grund har du alla möjligheter att låta valfri webbplattform ansluta och hämta din artikelinformation. Via samma väg skickas sen kundinformation och order tillbaka till ERP-systemet. Enkelt, snabbt och smidigt. All data på samma ställe. Färdiga, automatiska kontrollfunktioner talar om vilka order du behöver granska manuellt och vad som kan levereras ut direkt. Automatiska meddelanden håller kunden underrättade om orderstatus under hela leveransprocessen. Harmoney stöder alla dina kanaler, så koppling till dina butikskassor, exempelvis för utlämning av leveranser, returer av e-handelsköp i butik, är en självklarhet.
Marknad, med full koll på dina kunder och din försäljning
Med Harmoneys kraftfulla funktioner för marknadsföring får du full kontroll över budget och uppföljning av kampanjer. Med individuell kundkommunikation, omfattande rabattmöjligheter, och riktade erbjudanden skapar du en starkare relation till dina kunder. Dessutom kan du se hur dina kunder, och artiklar, beter sig över tid, i alla dina försäljningsländer
Ekonomistyrning, med möjlighet till full kontroll
Ekonomiavdelningen är, och måste, vara involverade i de flesta processerna i ett företag. Därför skapar Harmoney möjlighet till att i bakgrunden följa upp och analysera alla ekonomiska transaktioner som genomförs. Med vårt ERP-system i botten har du stöd för fakturering, kreditförsäljning, postförskott, kundreskontra, betalkortslösningar och mycket mer – från detaljkontroll till övergripande trender.
Retail ERP, med stöd för flera kanaler och många länder. För dina kundrelationer!
Med Harmoney Retail ERP som grund kan du enkelt arbeta med försäljning i flera olika kanaler (e-handel, butik, klubb/abonnemang) och i flera olika länder, samtidigt. Allt för att möta dina kunder där de finns. Systemet har olika möjligheter för POS-lösningar i butik, där samtliga butikskassor kan ligga online mot ERP-systemet. Utöver funktioner för världens olika valutor, betalkort och presentkort, kan vi även hantera köp mot konto och faktura. Du har också möjlighet att skicka en vara som är slut i butiken till kunden, direkt från systemet. Handel och kundupplevelse som hänger ihop! Affärssystemet är dessutom helt språkoberoende, vilket innebär att du själv styr vilka och hur många språk du vill lägga till när du expanderar internationellt.